2012. május 4., péntek

Aktuális kert

Már régen írtam a kertről,vagyis az udvarról.

A veteményes is kezd beindulni.is retek már van,2 sor is.A hagymát folyamatosan lehet szedni.Kikelt a répa,a kapor és a gyökér is.Illetve azóta ültettem uborkát,az is szépen nő.Kitettem a karalábé palántákat,szépek azok is.A borsó hatalmas,várom hogy virágozzon:)Ma pedig kukoricát és babot is ültettem.

Idebenn a paradicsom-paprika palánták eléggé haldokoltak,most kinn próbálnak erősödni.Paprikából 1,azaz 1 db kelt ki...nem tudom mért.Paradicsom az szépen nőtt egy ideig,aztán passz,megállt.Lehet nem tetszett neki idebenn,azért remélem hogy kinn jó lesz neki.
Paprika palántát már vettem is a zöldségesnél,szép nagyok.És a biztonság kedvéért veszek paradicsom palántát is.Csak nekem vagy 4 féle pari palántám lenne...hát remélem legalább 1-2 megmarad az enyémekből is:)

Na jelenleg ennyi a veteményes,illetve van 1-1 db piszke,fekete-és piros ribizli bokrunk,szépen nőnek és ahogy nézem teremnek is majd.

A szilván is volt pár virág,a barack nemrég tért magához,még pici,teremni szerintem nem fog idén.Van egy kis mandulafa,az is megmaradt.Az elültetett kis bokrok is szépen nőnek és friss hajtásaik vannak.

A fű nő,bár kell majd pótolni.Van 1-2 hely ahol elég gyér...vagy a madarak,vagy a föld vagy a szél,de amúgy nem vészes:))

És van a csoda fűzfám,azaz iker fűzfa.Még tavaly tettem le egy ágat,meg is gyökeresedett picit.Jött a tél,az a 2 levél is lehullott.Tavasszal átültettük,semmi nem történt,majd a füvesítés miatt locsoltunk és már majdnem kiszedtem azt a kis csupasz ágat,amikor mellette megláttam vmit.Később kiderült hogy a fűzfa a gyökeréről hajtott ki,remélem szépen nő ezután is,ha már ilyen nehéz volt az indulás:))

Erről jut eszembe,kaptunk csomó mogyoró csemetét is,talán azokból is jó sok megmaradt,majd lassan kiderül!

Elől meg gyűjtöm a levendulákat:)Illetve vettem pár petúniát és muskátlit,de csak a földbe tettem le,nincs virágládám:)



3 megjegyzés:

  1. Hű de szép lett, nagyon látványos!

    VálaszTörlés
  2. Köszi:)Bal hátul már vágni is kell,az volt az első szakasz,a próba terület:)

    VálaszTörlés
  3. gyönyörű a kertetek:)
    mi is most csinálgatjuk:)majd teszek fel én is képet:)

    VálaszTörlés