2011. szeptember 14., szerda

Kert lesz ez is

Ha elkészül egyszer:)

Ez a pár hét igen mozgalmas volt a kert szemszögéből is.Picit átalakult.Igazi látványosság remélem hogy fél év múlva már lesz is!

Pár kép a kezdetekről:



Valahogy így nézett ki a kert mikor költöztünk.Bár kis virág ültetés már látszódik az egyik képen,anyósom hozott pár palántát,el is ültettem és gyönyörűen megbokrosodott!!majd erről is lesz kép mindjárt.Szóval a kert áll homokból,homokból és gyomból:)Illetve egy nagy lejtőből az egyik oldalt.

A gyomok ellen többek közt kapálással küzdöttünk.Egyszer rotálva is volt,a héten lesz még egy ilyen menet...Aztán a csúnya gyomokat úgy mint parlagfű és társai,kézzel húztuk ki,szerencsére elég jól kiírtottuk így is.Azért az allergiám miatt nem mindegy..Ami még sok van az a tarack.Bár engem annyira nem zavar amíg szép zöld:)

A homok ellen egyelőre nem csináltunk semmit,kéne rá egy kis föld.Már csak azért is hogy a szél ne vigye annyira szana-szét a finom homokot.

A kis lejtőt is eltüntettük,vagyis dolgozunk rajta.Miki szerzett "elemeket",amiket egy csini gép letett,na meg 1-2 segítő kéz:)Aztán kész lett a sziklakert leválasztó támfal is,ez rönkfából.Már csak ide is föld kéne hogy betömjük a lyukat.Így kapunk egy sík terepet.Elől meg sziklakert lesz,meg a csatorna fedelet kell majd szépen megcsinálni.

Kutunk is van már,fontos dolog!A vízfogyasztásunk így is sok volt....folyton kéz és lábmosás volt mindhármunknak....na meg a sok mosás!De majd télen spórolunk:))


Picit azért látszódik hogy sokat jelentett a rotálás és a folytonos kapálás(kapálás,ami az én dolgom:))
Hátul a sarokba próbálom a konyhakertnek csinálni a helyet,elől pedig a virágos rész lesz.Itt is látszik hogy sűrűn megfordulok.Hátra már ültettem sóskát és kis póréhagymát.Már kelnek is ki!Illetve szintén anyósom hozott paradicsom palántát,termett is rajta paradicsom,csak ugye későn lett kitéve,de szépen megmaradt!
Elől van még levendulám,kaptam mindkettőt.Illetve szeretnék még többet is,magot már vettem,aztán meglátjuk mi lesz belőle tavasszal!Nem is tudom hova teszek ennyi palántát a lakásban:)))
Még a kerítés előtt van egy boróka,azt is kaptuk.Ide még kell ültetgetni,mindjárt rakom a képet róla.

Meg nagyon szeretnék egy szomorú fűzfát.Az annyira gyönyörű!!Hát poénból letörtem egy ágat egy szép példányról és ledugtam.Meglepő mód kihajtott,bár gyanítom ebből soha nem lesz fa,főleg nem akkora hogy gyönyörködni is lehessen benne!De akinek van fűzfa csemetéje szóljon:)))na meg bármilyen kis cserjét,bokrot,fácskát,szőlőt,sövényt szívesen fogadok:))))
 A "kert"

 Kerítés előtt,és a támfal rész
 
Íme a fűzfa "csemetém":)))

Még hátra van a füvesítés is,lesznek kis utak/tipegők.Ehhez már szereztem is faanyagot.A szomszéd építkezésről elkértem a levágott gerenda végeket.Kis lenolaj kence,vágás és mehet is utacskának!Miki hoz kis kocka követ:)Aztán az idén még a virághagymákat kell ledugdosnom,meg ha lesz mit akkor ültetünk is növényeket.A többi meg marad tavaszra!Elképzelés van,a többi meg majd jön:))

5 megjegyzés:

  1. Kb. Olyan lelkesedéssel készíted a kertet, mint én! Tele vággyal, tervvel, és sok munkával, szemben pár legyőzendő akadállyal! Kíváncsian várom a fejlődést!
    Nekünk csavart törzsű fűz fánk van, abból ültettük a "mi" fánkat. Kutyánk 3x lelegelte, de mindig új életre kelt!:)) Most, kicsit girbe-gurba, de már vastag törzse van, viszonylag!:)

    VálaszTörlés
  2. http://vetemenyesunk.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  3. Tök ügyesek vagytok, csak így tovább, nagyon látványos!

    VálaszTörlés
  4. Köszi köszi!
    Kertes blogokat szoktam nézni amúgy is,nehogy lemaradjak vmi tennivalóról!:)))

    VálaszTörlés
  5. Hu ha mennyi terved van a kerttel,szep nagy kerettek van,es hat szerintem gyonyoru lesz ha sok viragot,bokrot ultetsz,na de palantakat is tegyel.puszika

    VálaszTörlés