2011. november 24., csütörtök

Fogfogfog...

Niki 1 hét alatt szinte lecserélte a mászást a járásra.Alig lehet már mászni látni,minden hova sétálgat.Nagyon örül neki,és persze olyan cuki!Izával tegnap is kergetőztek.Iza ide-oda rohangált,Niki meg próbálta követni:)

Ezzel egy időben persze a mi dolgunk is szaporodott.Vkinek fél szemmel figyelnie kell rá,mert vagy olyan dolgot pakol amit nem kéne,vagy oda megy ahova nem kéne.Na de nem lehet a karámban egész nap!

Olyan nagy lány már,11 nap és 1 éves!A héten mértük,aszerint még nincs 9 kiló,picit vékonyabb mint Iza ilyen idősen.Magasságra lehet ugyan annyi lesz.

Amiben még eltér Izustól az az éjszakai evése,meg amúgy az evése úgy ahogy van.Egyrészt válogat,de legalább eddig megette az üveges kajákat,ha mást nem is.Mostanában azonban az se kell neki,áttért a "rendes" kajákra.Szépen megeszi a tésztát,csigatésztát szoktam egyesével a  szájába tenni.Túrós meg sajtos-tejfölös tészta megy neki szépen.Pár napja a virslire szokott rá,kínomban már nem tudtam neki mit adni,semmit nem evett meg.na mondom adok a virslimből.Erre majd egy egészet megevett,abból a nagyobb fajtából.Ki érti ezt...2 hete még fuldoklott volna bármi ilyentől:)
Közben lecseréltem neki a tápszert tejre,nem volt gond,rögtön elfogadta.Így már nagyüzemi mennyiségben fogy a tej,4-5l-t is veszek egyszerre...Több min 1 l fogy naponta:))
És éjjel eszik továbbra is,olyan 2-4 között kel vmikor.Nyilván a napközben kimaradt kaját kell pótolnia,de nekem meg a kimaradt alvást kéne pótolnom vmikor...

Főleg azért,mert Izával is mindig van vmi.Előző héten picit taknyosak voltak,szerencsére már meggyógyultak,nem volt nagyon vészes,pedig direkt nem vittem a bölcsibe se pár napig,mondom inkább szívom neki itthon rendesen,mert benn csak a zsepibe fújja ki,és az nem 100%os azért.Na erre 2 napja a bölcsiben hőemelkedése lett.Totál piros volt a kis arca is.Én meg már reggel meséltem is hogy éjjel nem sokat aludtunk mert fájt a foga,reméltem hogy a hőemelkedés is csak emiatt van.A biztonság kedvéért azért nem vittem tegnap,de kutya baja se volt,szóval ma ismét ment bölcsibe.
Most éjjel már aludt szépen,de az előtte levő 2 éjjel még nurofennel is szörnyű volt.Szegény annyira sír ilyenkor:(És meg is néztem neki,vagyis engedte hogy megnézzem.Az alsó 2 nagyőrlő félig áttört már,de láttam hogy kis piros meg véraláfutásos neki.De ha ezek kinn vannak akkor már csak a 2 felső őrlő van és megvan mind a 20 tejfog,na én akkor pezsgőt bontok:)))

Aztán a fogzás miatt is,meg amúgy is tiszta hisztis.Azt hiszem javában tapossuk a dackorszakot.Hát csak éljem túl...Remélem mire Niki elkezdi Iza addigra be is fejezi,mert 2 dackorszakos gyerek,azt hiszem mehetek utána gyógykezelésre:))))Amúgy nagyon aranyosak a gyerekek:)))))Iza már nagyon várja a télapót meg a karácsonyt is.Énekli a karácsonyi meg télapós dalokat is,sokat tanulnak a bölcsibe is,na meg itthon is.

Talik is voltak megint,szerintem képet se tettem fel...mindig elfelejtem.Persze unalmas is lenne ha mindig "egyforma" képeket pakolgatnék fel :)

Még a mai terv:Izusnak csizmát kell venni,remélem bejutunk a naaaagy citybe:)

7 megjegyzés:

  1. a fogakhoz kitartást!!!!!!!
    a dackorszakos gyerekekhez is....reméljük nem egyszerre lesznek azok......ha igen akkor szerelkezz fel hajfestékekkel is az ősz haj ellen:)

    VálaszTörlés
  2. nem irigyellek 2 gyerek mellett nem lehet egyszerű...nekem egyel sem az:-)
    azon nem gondolkodtál,hogy Nikit leszoktasd az éjszakai evésről?? nem egészséges...nem pihen a gyomra és már 1 éves..nem akarlak megbántani csak egy tanács lenne!!

    VálaszTörlés
  3. Hát leszoktatnám ha leszokna,de nem megy.Inni napközben se igen iszik,nem hogy éjjel.És ha vmit akar akkor ordít.Nagyon ordít,Izussal meg egy szobában alszanak.Volt már hogy picit kihúztam neki,de akkor 2 órán át felfel sírt,és én se tudtam aludni.Meg igazából nappal kéne rendesen ennie és akkor éjjel nem lenne éhes.
    Néha vannak 1-2 hetes periódusok amikor nem kel éjjel,de utána visszaáll...
    Mondjuk ő korán fekszik,este 7 körül már alszik,szóval hajnal 2-3 kor lehet hogy tényleg éhes:)

    hajfesték-megjegyzem:P

    VálaszTörlés
  4. Egyszer csak ez is emlék lesz!:)) A dacoskodás, a fogzás és a többi izgalmas dolog!:)) Lesz más helyette, de az is elmúlik, és marad emlékként a sok szép és jó, és csodás, és aranyos,amit ebben a korszakban produkálnak!:))

    VálaszTörlés
  5. Annus! Nézd csak, ezt találtam:
    “Ennyi idősen már át kéne aludnia az éjszakát”

    Ez megkaphatod ismerősöktől, rokonoktól, védőnőtől, vagy kitalálhatod saját kútfőből is. De mennyi idősen és milyen hosszú éjszakát kéne átaludnia? A maximum, amit elvárhatsz tőle az az, hogy 5-6 órát egyben aludjon, és utána 3-4 óránként ébredjen enni 1 éves korig. Ezt követően általában még 1 hajnali ébredés meg szokott maradni másfél éves korig, főként anyatejes babáknál.

    VálaszTörlés
  6. Moncsi:)
    Hát igen,csak Nikike nem anyatejes már.Amúgy tényleg sokat alszik egyben,csak ő hamar fekszik le,így nyilván hamarabb megébred.
    Iza ugye nem kelt éjjel enni ennyi idősen,ugyan úgy csináltam mindent Nikivel is.
    Amúgy arra gyanakszom hogy picit a kettesben töltött időt növeli ezzel,mert ilyenkor csak ő van meg én:))

    Adri!
    Hát igen,olyan jó mikor ennyi minden történik.Lesz mit meséli később!

    VálaszTörlés
  7. Annus! Nem láttad a leglényegesebb szót???
    Főként ... de nem kizárólag :)

    VálaszTörlés