2012. február 9., csütörtök

Múlt és jelen a konyhában

 Rég nem írtam sütés-főzéses bejegyzést.De most bepótolom.Igazából az elmúlt időszakban mindig ugyan azokat sütöttem(kakaós csiga,lekváros bukta stb),de talán pont ezért,kellett vmi új is!

Januárban Miki kérésére azért készült egy nagy adag kocsonya is.Én nem szeretem,de azt mondta finom volt.Aztán jó kis füstölt csülköt vettem,ebből csülkös bableves készült.Ebből a fogyóm miatt nem ehettem túl sokat,de fini lett:)

Napok óta pedig sütni akarok vmit.De hol tojás nincs,hol margarin,hol élesztő.Vmi mindig elfogyott mire kitaláltam mit is ennék.Aztán úgy nézett ki minden megvan a mágnás-dióshoz.Erről már nem mondtam le,hiába könyörgött Iza reggel a tojásrántottáért:)Már kedd délután sütöttem volna,de a szánkózás miatt elmaradt.Így szerdán ez volt a legfontosabb,mielőtt vmi megint eltűnne a hozzávalókból.Még az ebédet is beáldoztam,mert közben elővettem a darált húst fasírtnak,de nekem pont annyi tojásom volt csak ami a sütibe kell,így ki kellett találni vmit gyorsan.Erről majd később.

Dédi receptje alapján készült a mágnás-diós.Nekem épp egy saját készítésű sárgabarack lekvárom volt bontva,így az került bele.Tényleg finom lett,meg kellett azért kóstolni:)Bár a rács a tetején csoda hogy felismerhető.Ekkor már nehezített pályán dolgoztam.Iza,a kiskuktám, pont a tepsi és a nyújtódeszka közé állt be segítő szándékkal.Háááát,végül még is a tepsit raktam a sütőbe és nem a gyereket:)Mikinek csomagoltam is,hátha jól jön a vonaton reggel.



Közben neki láttam az ebédnek.Igazából a darált hús eléggé lekorlátozott,főleg azért mert makaróni is nemrég volt...nem akartam megint az csinálni,plusz a gyerek is egyen belőle.Végül majdnem bekapcsoltam a netet ötletért kutatva,de mivel lusta voltam ehhez,inkább improvizáltam.Miki szerint védessem le,annyira jó lett.Mit ne mondjak rég ettem én is ilyen tutin eltalált dolgot:)))Nem gondoltam hogy ilyen fini lesz,főleg hogy az előbb említett kiskuktám is aktívan segített.Hogy ez mi,az mi,ez hova kell,ez mért kell,had segítsen,majd ő nyújtja-keni-vágja,amúgy ezt nem szereti,csak azt....
A végeredmény ennek ellenére egy húsos tekercs lett.Csinálhattam volna kis batyukat,de szerintem nem lett volna ilyen jó,na meg most is a batyukat gyártanám.

Első lépésként csináltam egy tésztát.Tettem bele vizet,tejet,élesztőt(porélesztő,mert más épp nem volt...),olaj,liszt,só és egy titkos összetevő:)A kenyérsütő gép kelesztő funkciója szépen összedolgozta és szép kelt tésztát kaptam.



Közben elkészítettem a tölteléket: darálthúst megpirítottam kis hagymán,fokhagymán.Só,bors,sűrített paradicsom.De így túl natúrnak tűnt,elővettem a fagyóból egy zöldség keveréket.Family frostos termék,nagyon jó!Még gyöngyhagyma is van benne.Na ezt is belezúdítottam,készre pároltam.


A tésztát kinyújtottam,rákentem a tölteléket és szépen feltekertem.A tetejét bevágdostam,lekentem tojás sárgájával,amíg a sütő bemelegedett picit még kelt a tészta is.




Amint látszik elég nagy lett:)Csak átlósan fért a tepsibe.Közben sikerült Izát is elég messzire menekítenem,vagy a tepsit menekítettem Iza elől?Hmmm...Az biztos ha kimegyek a konyhába Iza hozza a fellépőt és áll oda.Elővesz kanalat,poharat és a fél konyhát kipakolja.Közben is kb 20 kiskanál,5 pohár,3 tányér,egy mérleg és még amit nem láttam,került elő.Ki kellett mennem az asztalhoz is mert megterített...meg kellett ennem amit "főzött".Repetáznom is kellett:))És közben 180-200 fokon egy kb fél óra alatt megsült az ebéd is.Az illata leírhatatlan,még este is lehetett érezni...nem bántam.





Nekem egy kisebb szelet jutott salátával,Mikinek meg egy kicsit nagyobb darabot szeltem:))A tészta kívül ropogós,belül finom puha,átsült rendesen ott is.Már csak nevet kéne neki találni...

Ilyen ötletem voltak mint téli tekercs vagy fancsali tekercs:)))Így amíg nem lesz jobb lehet fancsali tekercs néven fog futni a konyhában,de akinek van jobb ötlete azt örömmel veszem!És természetesen készítsétek el Ti is,megéri!!!Igyekszem pontos receptet írni a tésztáról,de én úgy érzéssel csináltam:))Tudom,ettől kap minden második ember szívbajt.Max meg kell csinálnom megint és akkor kimérem.

5 megjegyzés:

  1. engem nagyon érdekelne, hogy mi a titkos összetevő ... anélkül neki sem állok :) pedig nagyon fincsin néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Dédi sütije... annyit gondolok rá :-)

    VálaszTörlés
  3. Moncsi!
    A titkos összetevő,persze:))Gyros fűszerkeveréket szórtam a tésztába(kb egy teáskanálnyi),épp a knorr volt itthon.Pici ment a húsba is,de nem számottevő.


    Na majd csinálok még és megmondjátok hogy hasonlít e!A mézes krémest is meg akarom,de lehet annak nincs meg a receptje...vagyis van,de az nem dédié.

    VálaszTörlés
  4. Micsoda ötlet!!! Fantasztikus! Biztos kipróbálom!
    A dióst is szoktam,csak kicsit másként,sütni.
    Én indig tartok a fagyasztóban margarint és élesztőt, persze porélesztő és liszt, tojás is mindig van. Messze van a bolt, ez vitt rá, de már másként, mint betankolva, nem is tudom elképzelni a háztartást!:)
    Nem kioktatás, csak mese))))

    VálaszTörlés
  5. Nálam is mindig van,csak mindig el is használom:)))Mert mondjuk kitalálják hogy 10 tojásból rántotta meg hasonlók:))

    VálaszTörlés