2011. július 13., szerda

Szobatiszta?Lassan de biztosan...

A szobatisztasággal nem is igen foglalkoztam eddig,vagyis úgy voltam vele hogy majd idén nyáron,ez pont a megfelelő időpont.Előbb nem is akartam a tesó érkezése miatt,aztán költözés.Persze bili van neki már 1 éve,és volt hogy néha belepisilt,vagy kakilt,de ez csak véletlen volt,nem hiszem hogy tudatos.Aztán sokat ült a bilin,persze pelusban.Mondogattam mire való,meg ha akar belepisilhet.A lényeg hogy ismerkedtek az elmúlt majd 1 évben.

Az elmúlt hónapban,mióta itt vagyunk többször volt pelus nélkül.De igazából nem láttam hogy a bilizés felé hajlana.Meg nyilván leginkább bepisilt vagy bekakilt,és akkor adtam rá pelust.Aztán az elmúlt 1 hétben mindig kérdeztem hogy pelust kér vagy bugyit.Persze pelus kellett neki,de volt hogy fogta,levette és a bilibe pisilt.3 napja kezdtem el komolyabban venni a dolgot,mondom megpróbálom hogy nem adok rá pelust,persze erőszakoskodni nem fogok,de nyilván lesznek balesetek,de el kell kezdeni ezt is vmikor.Első nap még több baleset is volt,mondjuk a mérleg a bili felé billent azért.Aztán a 2.nap csak egy baleset volt(sajna pont a szőnyeget pisilte le...)Tegnap meg minden a bilibe ment!Pisi,kaka.Pedig délután nem is voltam csak az apja.

Igazából időközönként mondogatom-kérdezgetem hogy kell a pisilni,vagy ha látom rajta hogy kell akkor mondom hogy bilire.De tegnap magától ment mindig,mondta hogy gyorsan sietek:))Szerintem élvezi hogy több figyelmet kap ezáltal,a baleseteknél meg csak mondom hogy majd legközelebb a bilibe megy aztán kész.
bugyiban

A lényeg hogy fürdés után az apja pelust adott rá,éjjel azért nem kéne még anélkül.Erre levette azt is,és még lefekvés előtt pisilt vagy 2szer.Mondom ok,vegyük vissza a pelust és alvás.De nem akarta.Így matracvédőt húztam neki gyorsan.Éjjel ránéztem többször is,nehogy a pisiben feküdjön.De száraz...hihetetlen,nem tudom hogy csinálja.Reggel megébredt,leköltözött a szőnyegre(amin nincs semmi védőhuzat...)remélem most már nem fog pisilni ha eddig nem tette:)De még alszik mindig,kíváncsi leszek,mert ez még az eleje nagyon!Nem hiszem hogy 3 nap alatt 1000%is szobatiszta lenne.

A másik,ha elmegyünk boltba és nem akar pelust venni nem tom mi lesz.Cipelem a bilit???Egyre viccesebbek lesznek a vásárlások.

Tegnap amúgy vettem még neki bugyit,mert csak 5 volt.Tescoban megint fél áron volt,most is abban van,mert nem tudtam leimádkozni róla hogy előbb ki kéne mosni.És mondtam neki már reggel hogy büszke vagyok rá.Nem tudta ez mit jelent.Felvont szemöldökkel kérdezgette hogy "Mért büszke vagy rám?" Mondtam neki hogy ez jó dolog,ne aggódjon:)))

Névnapjára meg kirakót kapott.Vettem neki teszveszen Micimackós kirakót,2x20 dbos.Jóó nagy darabokból áll.Imád kirakózni,de még mindig a kinder tojásban levő mini kirakót rakná,de már teljesen .Az tök vékony meg kicsi.Kapott mrá fa kirakót is,az is nagyon strapabíró.Igaz hogy a Micimackósra 4+ van írva...de tök ügyesen rakja,persze kell még neki segíteni(amit nem nagyon enged ugye...)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon de nagyon ugyes ez a kiscsaj.Szobatiszta lesz hamarosan.Lattod anya rajonnek ok sajat maguk hogy mikor vannak keszen arra hogy ne keljen nekik pelus.Most mar arra kerlek ha elkezdtetek ne add fol, nem arrol van szo hogy eroltesd ha nem akarja de ne ad fol. Szoval igy megy akkor hagyjad neki a pelus nelkuli alvast,neha lesz balesett,de tudjad hogy ezek a gyerekek nagyon ugyesek,es mi csak elkebzelni sem tudjuk hogy hogyan tudjak annyi orat vissza tartani a pisikalast.En mar megjartam,es tudom hogy miert irom ezt, tavaly nyaron Julia 1 evesen nappal nem volt pelusa annyira jol birta,igaz elso napokban nem tudom hany bugyit kellett mosak,de aztan 2-3 nap alatt egy bepisiles sem volt, meg ejszaka is volt 2 alkalom hogy nem volt pelus rajta es szarazon ebredt.Aztan jott egy nagyon csunya 40 fokos lazzal jaro betegseg.E miatt nem tettem egyetlen egy nap a bilire, es tudod hogy azutan sok ido majdnem egy ev kellett hozza hogy ujra rauljon,neha probalkoztam vele de orditott rajta igy nem eroltettem,,ugyis jott a tel.De most o is sajat maga kezdte el par hete, eeleinte pelusosan ruhastol ult orakat a bilin, aztan lehuzva es elvezte,bepisilt a bilibe,es megtapsolta magat.Nalunk ugy valik be a bilizes ha kozbe megy a tv,akkor tuti.Igy Julia is most szokik le,napalra.Szoval meleg van lehet most leszoktatni oket.Izabelre nagyon buszkek vagyunk,nagyon ugyes csaj.Szabinanal is volt egy kiskori idoszak amikor 8-9 hosan mar bilibe pisilt es nyaron egesz nyaron pelus nelkul volt kb 10 hosan.Aztan bekerultunk a korhazba,ott meg minden reggel eroltettek neki hogy egy kis kerek vekony bilibe pisiltesem.O meg itthon megszokta a szep kenyelmes bili fotelt.Na van kulombseg azert.Szegenyke kivolt keszulve 1 evesen.Amikor a korhazba voltunk,minden reggel jottek a noverek a vizeletert es 5 percenkent kellett eroszakkal ranyomjam a bilire kulonben ordiotottak.Aztan vegul ugysem pisilt,szegenyek annyira megijedt hogy a pelusa is folyton szaraz volt,oda sem mert pisilni.Aztan egy ejjelre mikor nem volt mar mas megoldas egy kis uveget ragasztottak fol neki, de abba sem pisilt be egesz ejjel, reggel mikor jottek a noverek az uvegert kivoltak akadva hogy meg mindig nem pisislt,persze a sok innivalot kellett bele tomjem.Aztan nem sokkal azutan hogy a noverek leleptek bepisilt az uvegbe,hamar vittem is hogy legyenek boldogok vele.De Szabinaba ez mely nyomot hagyot, azutan nagyon de nagyon sokaig meg bilit sem akart latni,de meg a feher ruhas emberektol is felt.Nem beszelve a dokikrol,mikor vittuk dokihoz volt orditas.Annyira megviselte ez az esett, hogy sokaig de sokaig felt mindentol.Aztan igy lett o 3,5 evesen szobatiszta,akkor mar vagy elfelejtette hogy mi volt,es a dokitol sem felt mar annyira,de ujabban ujra fel tolle.En persze nem is eroltettem nala sem a szobatisztasagot,azt mondtam ha 4 evesen lesz az azt sem bannon de en tobbet nem fogom annyira szenvedni latni ot mint akkor.Aztan o sajat maga egyik naprol a masikra ,mar nagyobb is volt szobatiszta lett.Szoval nekem van tapasztalatom, es ezert irom csak ovatosan es ne hagyjatok abba ,csinaljatok inkabb jatekosan.puszika

    VálaszTörlés
  2. Iza nagyon ügyes!
    Ha boltba mentek, nehogy vigyél bilit! A járda melletti növényeket is meg kell locsolni ...
    Én Samit is úgy pisiltetem, mint a kislányokat: Guggolva-tartva. Így nem pisilja le a ruciját. Állva még igen.

    VálaszTörlés
  3. Na tegnap átment a szomszédba játszani,erre sírva jönnek vissza egy idő után.Pisilnie kellett....de a fűbe úgy nem tudott,meg nem is voltam ott.Na meg kell tanítani hogy mi van ha nincs bili.Lehet a kocsiba bedobom hátra,aztán ha nagyon kell ott lesz:)Amúgy tegnap se volt baleset,kaki is a bilibe megy,szólni se kell.Éjjelre se kapott pelust,annak az eredményét még nem tudom:)

    VálaszTörlés