2009. július 7., kedd

Eldobható kontra mosható pelus

Még a terhesség alatt fontolgattam h mosható pelenkát adok a gyerekre.Persze mint mindenkiben,bennem is felmerült pár kérdés!Megéri e,kényelmes e a gyerkőcnek,nincs e vele sok munka stb.Érdekes módon akik ilyet használnak állítják h napi szinten max 10-15 perc plusz időt vesz el.Akkor még minden féle kutatási munka után úgy döntöttem h jó lesz nekem ez az eldobható is.Furcsa mód nagyanyáink örütek volna ha egy mozdulattal a szemétbe dobhatták volna a kakis pelust,mi meg most megint mosni akarjuk???Igaz akkor még mosógép se volt,és a kínálat se volt olyan széleskörű mint manapság!
Egy próbát megér!
Vhogy mindennel így vagyok,hogy egy próbát megér.Az eldobhatóból is több fajtát kipróbáltunk,még a tesco value pelust is!Hozzáteszem annyival nem rosszabb mint amennyivel olcsóbb a többinél!!!Persze lehet nem a legjobb légáteresztő stb,de bosszantó ha az 50 Ft-os pelusból kifolyik a kaki!Ha a 24 Ft-osból folyik ki azon nincs mit csodálkozni! Nálunk a pisi nem gond,csak az extra kaki folyt ki eddig mindegyikből....
És akkor elkezdtem újra nézni a mosható pelusokat.Van már ebből színes,mintás,patentos,tépőzáras,gyapjú,polár,vászon,1 méret,állítható méret,zsebes,nem zsebes,külső+belső,különféle betétek pl prefold vagy eldobható papírbetét stbstbstb.
Hogy válasszon így az ember?Az egyiknek ez jön be a másiknak az.Nálunk csak pár márkát lehet kapni,de külföldről lehet rendelni,így még nagyobb a választék!Sőt!Van aki pelenka varrásra adta a fejét és saját kezűleg készíti el a pelust!(Bevallom én is kedvet kaptam hozzá...aztán elbizonytalanodtam,de nem tartom kizártnak h megpróbálkozom vele én is!!)
Első nekifutásra nem bírtam magammal és vettem egy monapel praktika pelust,hozzá monapel monawrap külsőt.A belső rész állítható,ez 3-16kg-ig jó,van hozzá egy betét is!Ezáltal picit nagy bugyrot képez a gyerkőcön.Sokan csak éjszakára használják,arra tökéletes!A külső részből 4 méret van,de ebből elég méretenként 3-4 db.A belső részből 15-20 db-ot javasolnak 3 naponkénti mosással.Tárolása egy vödörben történik a mosásig.Ezt is csak mások által hallottam,(saját tapasztalatot csak most gyűjtök) használat után kiöblítik,kicsavarják és teafaolajat csepegtetnek rá és mehet a vödörbe.Mosásnál öblítő helyett ecetet kell használni,és vigyázni h a mosópor is megfelelő legyen(bár erre úgyis figyel az ember a baba ruháinál is!)Ja és írtó helyes macik vannak a peluson!

Ma fel is adtam Izusra,elég érdekes rajta,de nem
panaszkodott!Gyorsabban feladtam rá mint az eldobhatót.Igazi kis örökmozgó....folyton jár keze-lába!
Az ára pedig fél éven belül megtérül!Mindazon által a baba bőrének is jobb,környezetkímélőbb és még sorolhatnám h milyen előnyei vannak,de ezt majd a saját tapasztalat útján inkább!

Addig is a következő pelust szeretném kipróbálni.A neve Coolababy.Ez egy zsebes pelus,állítható a mérete és nem kell külön külső hozzá!És nem utolsó sorban kisebb csomagot képez a gyerkőcön!Illetve szeretnék rendelni egy lánytól aki varr ilyen zsebes pelus belsőket,igaz ahhoz kell külső vízzáró réteg,de nem gond.Nagyon jó árban is van!!És tuti kis anyagai vannak!


2009.06.14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése